Silnik i zespół prądotwórczy już gotowy.

     Niedawno w Szczecinie gościliśmy jednostki pływające, które ruszyły w swój pierwszy rejs, by dopłynąć do portu docelowego, czyli Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej we Włocławku. Niebawem także Szczecin wzbogaci się o dwie jednostki. Postępy przy budowie Ocelota i Tarpana postępują dynamicznie. Widać to nie tylko po wyglądzie zewnętrznym jednostek, ale i po montażu urządzeń technicznych.

    Na terenie stoczni remontowej „Shipbuilding” odebrano silnik główny oraz zespół prądotwórczy dla pierwszego z lodołamaczy budowanego dla Szczecina.  Prace wykonano zgodnie z HRI, etap II opisanym jako: Budowa kadłuba, dostawa silnika głównego oraz zespołu prądotwórczego dla pierwszego z lodołamaczy, lit.b.  Dostawa silnika głównego oraz zespołu prądotwórczego dla pierwszego z lodołamaczy,  umowy na wykonanie projektu, budowę i dostawę dwóch lodołamaczy przeciwpowodziowych liniowych.  To nie jedyne postępy prac przy budowie jednostek zasilających flotę lodołamaczy dla Szczecina.   Pod koniec czerwca odebrano kadłub pierwszego lodołamacza „Ocelot”.  Prace wykonano zgodnie z HRI, etap II opisanym jako: Budowa kadłuba, dostawa silnika głównego oraz zespołu prądotwórczego dla pierwszego z lodołamaczy.

   Ocelot i Tarpan to dwie nowe jednostki, które zastąpią we flocie RZGW Szczecin lodołamacze biorące udział w akcji lodołamania od pół wieku: - Lodołamacze liniowe to jednostki mniejsze, ich zadaniem jest wspieranie lodołamaczy czołowych w kruszeniu lodu. Nowe jednostki będą doskonale wyposażone i dostosowane do warunków panujących na Odrze, czyli przykładowo coraz częstszych niżówek. Jednostki będą mieć zanurzenie na poziomie 1,4 metra – mówi Marek Duklanowski, dyrektor Wód Polskich w Szczecinie

     Koszt budowy dwóch lodołamaczy dla Wód Polskich w Szczecinie to ponad 30 milionów złotych, z czego większość stanowi dofinansowanie ze środków Funduszu Spójności.

 

IMG 3575

 

IMG 3566

 

 

SG C32