Sprawozdanie z KPOŚK za rok 2022

Zgodnie z art. 89. ust. 1 oraz art. 240 ust. 3 pkt 4 ustawy z dnia 20 lipca  2017 r. Prawo wodne (Dz. U. 2022 r., poz. 2625 t.j.), dalej Prawo wodne, informujemy o konieczności wypełnienia ankiety sprawozdawczej z realizacji Krajowego programu oczyszczania ścieków komunalnych (KPOŚK) za rok 2022 oraz przesłania jej do Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Szczecinie PGW WP –  w wersji papierowej oraz edytowalnej wersji elektronicznej (drogą mailową na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. oraz Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.) – do dnia 28 lutego 2023 r.

Sprawozdawczością objęte są wszystkie aglomeracje ujęte w VI AKPOŚK (AKPOŚK 2020). Aglomeracje powinny przedstawić stan realizacji KPOŚK na dzień 31 grudnia 2022 r., uwzględniając obowiązującą uchwałę Rady Gminy. 

W związku z koniecznością przeprowadzenia weryfikacji poprawności i kompletności danych przekazanych w ankiecie sprawozdania z realizacji KPOŚK za 2022 r., niezbędne jest pozyskanie w niej danych umożliwiających późniejszy kontakt z osobami wypełniającymi ankietę. Z uwagi na powyższe  prosimy również o zapoznanie się z załączoną klauzulą RODO.

Niezbędne pliki (ankietę sprawozdawczą z realizacji KPOŚK za rok 2022 oraz klauzulę RODO) można znaleźć pod linkiem:

https://www.wody.gov.pl/nasze-dzialania/krajowy-program-oczyszczania-sciekow-komunalnych

w części „Sprawozdanie z realizacji KPOŚK za rok 2022:” pod nazwami:

  • „Ankieta dla gmin - Sprawozdanie z KPOŚK za rok 2022” (.xls),
  • „Klauzula RODO - Sprawozdanie z realizacji KPOŚK 2022 r”. (.docx).

Ankieta została również opublikowana 30 grudnia 2022 r. na stronie BIP Wód Polskich:

https://wodypolskie.bip.gov.pl/kzgw/kzgw-sprawozdanie-z-kposk-za-rok-2022.html

 

Uwaga! ważne informacje

W odróżnieniu do poprzednich lat, dokument składa się z 3 arkuszy:

  • − „Aglomeracje 2022 r.”,
  • − „Oczyszczalnie 2022 r.”,
  • − „KP 2022 r.” (Końcowy Punkt Zrzutu).

Z uwagi na zastosowane autouzupełniania kolumn wskazane jest uzupełnienie w pierwszej kolejności arkusza „Aglomeracje 2022 r.”(kolumny należy wypełniać po kolei, jedna po drugiej).

Nad nagłówkami kolumn znajdują się wskazówki dotyczące sposobu ich uzupełniania oraz pola zawierające informacje o liczbie komórek które należy uzupełnić. W niektórych przypadkach wyświetla się informacja o ilości popełnionych błędów w danej kolumnie. W prawym górnym rogu każdego arkusza, znajduje się informacja podsumowująca liczbę komórek danej tabeli wymagających uzupełnienia i liczbę pól błędnie uzupełnionych.

W arkuszu Aglomeracje 2022 r. w lewym górnym rogu na pytanie: „Czy uzupełnianie sprawozdania zostało zakończone?”, po wybraniu odpowiedzi „TAK” wyświetlają się pola podsumowujące całe sprawozdanie.

Większość kolumn w kolorze szarym uzupełnia się automatycznie i nie podlega edycji. Wyjątek stanowią kolumny dotyczące podstawowych danych aglomeracji, które można edytować w przypadku potrzeby korekty danych w stosunku do sprawozdania 2021 r.

Ze względu na ochronę zastosowanych algorytmów sprawdzających, tabele nie posiadają możliwości wstawiania i usuwania wierszy i kolumn. Można jednak dowolnie zmieniać ich wysokość i szerokość.

Obowiązek przekazania sprawozdania we wskazanym terminie wynika z art. 89 ust. 1 Prawa wodnego, a w przypadku jego zaniechania art. 89 ust. 1a oraz art. 90 ust. 2 zobowiązują Wody Polskie do wystąpienia o jego przekazanie lub uzupełnienie, zaś artykuły 472a ust. 1 pkt 1 i 2 oraz art. 472a ust. 3 nakładają w drodze decyzji kary pieniężne za brak przekazania ww. sprawozdania Wodom Polskim,
w wysokości do 10 000 zł.

Niezależnie od powyższego, informuję że wersja papierowa ankiety wraz z pismem przewodnim powinna być podpisana przez włodarza miasta lub gminy, natomiast edytowalna wersja elektroniczna przesłana drogą mailową ze służbowych adresów pracowników urzędu miasta lub gminy zajmujących się tematem KPOŚK.

W przypadku pytań dotyczących sprawozdania proszę o kontakt z:

Panią Klaudią Kicun RZGW Szczecin PGW WP, adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. 91 44 11 218;

Panią Elżbietą Noczyńską RZGW Szczecin PGW WP, adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. 91 44 11 221