Światowy Dzień Mokradeł to kampania prowadzona na całym świecie. Jej celem jest podniesienie wiedzy społeczeństwa na temat roli terenów podmokłych w przyrodzie i działalności człowieka. Obchodzona jest co roku w dniu 2 lutego na pamiątkę podpisania Konwencji o obszarach wodno-błotnych.
 

W ramach Programu "Aktywni Błękitni- szkoła przyjazna wodzie" szkoły uczestniczące brały udział w obchodach Światowego Dnia Mokradeł. Na szkolnych korytarzach zawisły piękne plakaty i infografiki, z których wiedzę mogli czerpać nie tylko uczniowie, ale także odwiedzający szkołę rodzice. 

 

IMG 4620

Infografiki stworzone przez uczniów Szkoły Podstawowej w Drzonowie.

 

20230228 165253

Wystawa przygotowana przez uczniów w holu Szkoły Podstawowej nr 7 w Stargardzie.

 

Dzieci brały udział w zajęciach, podczas których rozmawiały na temat przydatności zbiorników wodnych dla ludzi oraz sposobów zapobiegania ich degradacji. Zajęcia połaczone były także z wyjściami nad cieki wodne.

 

20230208 114014

Uczniowie Szkoły Podstawowej nr 63 z Oddziałami Integracyjnymi w Szczecinie podczas zajęć.

 

Uczniowie Szkoły Podstawowej nr 63 w Szczecinie podczas wycieczki nad Odrę omawiali temat roli, jaką pełni rzeka w życiu lokalnej społeczności oraz całego regionu. Uczniowie zastanawiali się nad skutkami całkowitego wyschnięcia rzeki. Przedyskutowany został także temat jak należy postępować aby rzeka służyła nam przez długie lata.

 

20230202 090726

Uczniowie Szkoły Podstawowej nr 63 z Oddziałami Integracyjnymi w Szczecinie prezentują swoje prace.

 

Uczniowie Szkoły Podstawowej w Drzonowie wprowadzeni w tematykę, samodzielnie poszukiwali informacji na temat mokradeł i ich ochrony. Następnie na zajęciach wykonywali lapbooki, których temat brzmiał – tak jak tegoroczne hasło: Już czas na przywrócenie mokradeł.

 

IMG 4615

Praca wykonana przez uczniów Szkoły Podstawowej w Drzonowie.

 

Dzięki organizacji obchodów Światowego Dnia Mokradeł uczniowie dowiedzieli się, że mokradła pełnią ważną funkcję i są niezbędne dla ludzkości, oraz poznały, w jaki sposób mogą przyczynić się do ich odtwarzania.